Rational Emotive Behavior Therapy

Idag hade vi seminarium hela dagen med Dr. Debbie Ellis som är änka till Dr. Albert Ellis. Hade ju varit väldigt intressant att se hela föreläningen men såklart försov jag mej, men jag hann vara med på workshopen.

Iallafall för er som inte vet så är Dr. Albert Ellis grundaren till REBT som är denförsta typen av  nutidens kognitiv terapi. Men det vet ni ju såklart flickor som läser till socionom, för detta har vi ju faktiskt haft i vår kurslitt. I stora drag handlar det om att tänka rationellt och inte irrationellt och hur man ska lyckas med detta.

Tyvärr tror jag att jag låg hema i sängen och drog mej när man fick reda på hur man ska lyckas tänka rationellt. Så inte blev jag mycket klokare heller, så det är väll bara att fortsätta tänka irrationellt ett tag till då.

Så med dessa små rader lämnar jag er för tillfälle och ägnar mig istället åt mitt assignement för annars kommer jorden gå under och det vill vi ju inte?

Xo Xo Debbie Doll

Skriv om du måste men se för fan till att stava rätt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0