Kommunism

Jävla kommunist KATHO. Vi får oss tilldelade 1023 MBytes att surfa för av skolan. och jag har råkat surfa för mkt, så nu har jag 2% att hushålla med. Lite krångligt system att beskriva, men om vi säger såhär att om jag slutar surfa nät så ökar min tillgång med 2% per dag. Och inte kan man få köpa till extra heller, de på helpdesk mejlade som svar att de har räknat ut att vi bör klara oss gott o väl på dessa små MBytes. Men om man vill streama lite SVT PLAY då och vara allmänt social med omvärlden? Men nehej det går minnsan inte att ordna, för alla ska ha lika och alla ska hålla sig inom normen.

Är det bara jag som känner att detta är lite kommunistmaktigt? Min vän Mariah som bodde i ett land styrt av kommunism fram tills hon var en ca åtta år ser då tydliga drag från dåtidens Bulgarien i denna sakfråga. Förövrigt hade hon problem med blåsan när hon var liten, läkarna gjorde  experimentkirurgi på hennes kropp utan att informera hennes föräldrar. Detta upptäcktes när de lyckades muta sig över till Frankrike där hon fick proffesionell hjälp. Hon trodde hon var i himmelriket när hon för första gången besökte ett supermarket i Frankrike och det fanns massor av mat att välja mellan och inte bara kommunist coca-cola som smakar sumpmark.

Xo Xo Debbie Doll

Skriv om du måste men se för fan till att stava rätt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0