Mord & hårdrock

Mord, mord, mord och lite ultra violence som Alex och hans 3 vapendtagare till droogs skulle uttryckt det i A clockwork orange.

Aftonhoran fyller sin webbaserade blaska med alla dessa mord, jag blir lite smått deprimerad.
Vart är lugna lilla idylliska Sverige påväg?

En femåring har blivit svårt misshandlad av barn, en 16-årig flicka har mördats utanför Stockholm.
Och en och i falun har ett kvinnomord inträffat. Jag vet inte riktigt vad termen "kvinnomord" innebär då jag inte orkar klicka mej in och läsa om misären, men jag antar att hon blivt dräpt av sin man eller något annat löst mannsfolk i hennes närhet.

För övrigt kan jag tillägga att lilla Belgien inte är såp oskyldigt heller, tror landet ligger i topp när det gäller bortrövade barn.
Jag vet inte riktigt vilken röv de har rövats bort i, men skulle tro att det är någon perverterad snubbe ala Thomas Qucik eller Hannibal Lecter.

Men icke att förglömma så har ju gamla Sweden rock gått av stapeln i år igen.
Och som alltid fyller man media med hårdrocks notiser.
Visste ni förresten att hårdrockare är av det smartare slaget enligt en liten undersökning i storbrittanien?
För ett tag sen var det punkarna som hade den äran.

Tror det inte handlar specifikt om musikgenre, tror det är passionen, det s.k. "utanförskapen" och den starka grupptillhörigheten som får folk att bli lite smartare än andra.
Folk som inte har brinnande intressen för något tenderar att enligt mina observationer vara ganska ignoranta och allmänt stupida.

De har den där sköna slacker-inställningen rent intellektuellt, slacker är inte dåligt när det gäller att glida genom livet på ett så njutningsfullt sätt som möjligt. Dock kan man fortfarande vara vetgirig och nyfiken.
Vilket intellektuella-slackers inte är, de är mer åt emo-hållet, lite sådär fjortis" fuck livet jag kommer ändå dö och vaddå djupinlärning, google funkar utmärkt".

Ja google kan vara jätte bra, när man är intresserad och vill veta något. När man däremot googlar för att man måste, inte för att man vill då är det förjävligt.

Jag tror det som håller på att gå snett i världen handlar om förslappelse, om folk hade något vettigt att uppta sina hjärnceller med skulle de inte ha tid att ränna runt och mörda, misshandla och utöva ultra violence.

Så jag höjer ett varningens finger för alla som i lathet slutat insupa all underbar information, som i dagens it samhälle är så lättillgänglig. Akta så ni inte blir "as queer as a clockwork orange" let's go to Korova Milkbar istället och ha ett intelektuellt samtal över ett glas vellocet.





Xo Xo Debbie Doll

Skriv om du måste men se för fan till att stava rätt
Postat av: Carso

u are so right mitt fantastiska lyckotroll

2009-06-07 @ 19:19:33
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Postat av: Bullran

I know, ganska finurlit inlägg va? Ganska nöjd själv, kanske är jag en framtida underground krönikör?

2009-06-07 @ 19:54:15
URL: http://debbiedoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0