Hårguide

Varje gång jag möter en ny människa kommer denna fråga- "hur får du ditt hår att stå upp?"
Brukar oftast inte förklara proceduren, det låter svårare än det är.
Faktum är att det tar mej bra mycket mindre tid att fixa håret nu, än när jag hade blont, långt hår.

Så här kommer det för ni som är intreserade, steg för steg:



-Hårfön och saltvattenspray är ett måste för mig med baby lent hår.
Efter hårtvätt sprayar jag i saltvattenspray i hela håret och fönar håret upp och ned.
Saltvattensprayen kostar knapp 50 kronor, billigt och gör håret lättarbetat.



-Osis Dust it, från Scwartzkopf (svartskalle). Även detta lilla puder motverkar babyhåret.
Fick tippset från Fia Nilsson och har många gånger vart min räddning från en dålig hårdag.
Bara dutta lite i hårbotten med pudret och du får enorm volym.
Ca 80 spänn finns att köpa hos frissan.



-Natruligvis, min trogna blåa vapendragare. Tupperingskammen, välanvänd i åratal.
Specialaren i änden av kammen har Rally-Sally gnagit till som valp.
Fixar de svårare områdena fint, som tex luggen.



-Hårspray. Måste vara stronga typen, detta är Wella Rock´n roll sorten såklart.
Brukar ta lite i handen och gnugga in i hårbotten, samt dra jäms med tuppkammens sidor och spraya en liten finnish.



-Wax, sist men inte minst ha lite i topparna så de inte delar sig.
Detta var en dyr liten sak köpt hos frissan för X antal år sedan, funkar fint och drygt som fan.
Är Dry fiber- noll shine, högsta hold och volume!



- Ett par minuter senare är jag redo att återigen ge mig ut och provocera Belgare och Erasmus studenter med min kaxiga uppsyn. Snyggt som fan.


Och detta behövs bara göras efter att man tvättat håret, så om du inte tvättar håret varje dag så är ju det bekvämt.
För att denna exellenta frilla ska hålla sig över natten delar du tuppkammen i tre delar och sätter tre hårsnoddar så det blir en hästsvans. Sen på morgonen är det bara att dra ett varv med kammen och lite spray.

Så let's get punkified ya all!

P.S. Karin hur ser din tuppkamms rutin ut? Antar att du har lite mer lättarbetat hår? D.S.

Xo Xo Debbie Doll

Skriv om du måste men se för fan till att stava rätt
Postat av: Bullran

Haha vilken jävla näsa jag har, står rätt upp:=)

2009-06-02 @ 17:07:30
Postat av: syndasumperskan

Looser, själv ser jag ut som ett penntroll redan när jag kliver upp ur sängen;-)

2009-06-02 @ 22:42:18
URL: http://syndasumpen.blogspot.com
Postat av: Bullran

haha jaja, vissa är födda med fördelar ;)

2009-06-02 @ 23:42:08
URL: http://debbiedoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0